Португалия вероятно ще трябва да предостави допълнителни средства отвъд планираните 500 милиона евро за изпадналата във финансови затруднения авиокомпания TAP Air Portugal през тази година поради продължаващото негативно влияние на пандемията от COVID-19 върху индустрията на въздушния транспорт, заяви финансовият министър на страната Жоао Лео, цитиран от Ройтерс.
По неговите думи допълнителната сума все още подлежи на анализиране.
„Ситуацията с TAP е много деликатна… тази сума може да бъде преразгледана, тъй като в момента пандемията оказва много по-силно въздействие от очакваното“, посочва той пред местната медия Jornal de Negocios.
През декември правителственият план за подкрепа на TAP предложи постепенно съкращаване на работните места с 2000 до 2022 г. и съкращения на заплатите до 25%, докато авиокомпанията търси около 2 млрд. евро допълнителни средства, подкрепени с държавни гаранции, за да покрие нуждите си от финансиране до 2024 г.
Съкращенията на персонала и заплатите могат да бъдат редуцирани, ако Европейският съюз (ЕС) приеме споразумение, постигнато в рамките на миналата седмица между лидерите на 15 синдикати и ръководството на TAP.
Ако обаче блокът отхвърли предложението на Лисабон, TAP ще трябва незабавно да изплати заем от 1,2 млрд. евро, договорен през юни, което може да доведе обявяване на несъстоятелност.
През април 2020 г. TAP поиска държавна помощ, след като приземи почти всичките си самолети, с които извършва около 2500 полета седмично, в разгара на коронавирусната криза, и отчете загуби от над 700 милиона евро за първите девет месеца на 2020 г.
През юли правителството на страна пое контрола над авиокомпанията, като беше постигнато споразумение с частните акционери за увеличаване на държавния дял в основния капитал на превозвача - от 50 на сто до 72,5 процента.
„TAP е твърде важен за Португалия, за да можем да си позволим лукса да загубим компанията. В крайна сметка 60 процента от туристите идват в страната с националната авиокомпания“, поясни още тогава министърът на инфраструктурата Педро Нуньо Сантос.


19-годишен българин е загинал на фронта в Украйна
Сушата предизвиква срутвания на земята и отромни дупки в Турция
Тръмп и глобалната „бролигархия“ — сливането на властта, парите и семейните интереси
Украйна издирва Филип Киркоров, а той заяви: Всички знаят къде да ме намерят
Асоциацията на банките със съвети за преминаването към евро
Европа отменя забраната за двигателите с вътрешно горене
Защо Chase на J.P. Morgan и дигиталните му съперници обожават Германия
„България Еър“ и Летище „Васил Левски“ – София посрещнаха 8-милионния пътник за 2025 година
Българският имотен пазар – добри, лоши и зли практики
Как ASML оформиха индустрията на AI чиповете
Китайците нямат спиране – ще участват в 24 часа на Льо Ман
Трябва ли да се сменят и сензорите за следене на налягането с гумите
Световната автомобилна индустрия изпадна в дълбока криза
5 мита за SUV, които е време да изчезнат
Renault слага край на най-малко известната си марка
Бъдещата кралица на Нидерландия впечатли със 146-годишна тиара и старинно колие
Ядрена тайна, заровена в хималайските ледници: Как ЦРУ загуби радиоактивно устройство в Индия
Реалната заплаха на криптовалутите за банките
Вижте коледната картичка на кралица Летисия и испанското кралско семейство